بانوان نیکوکارخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی

بانوان نیکوکارخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی

“”بیاید با هم به آینده خود فکر کنیم” اینجا پرازدلهایی است که لذت شادکردنشان رابه شماپیشکش می کنند تلفن تماس:09188619570
بانوان نیکوکارخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی

بانوان نیکوکارخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی

“”بیاید با هم به آینده خود فکر کنیم” اینجا پرازدلهایی است که لذت شادکردنشان رابه شماپیشکش می کنند تلفن تماس:09188619570

استفاده خودسرانه از آرام‌بخش‌ها، بیماری‌های روانی را مزمن می‌کند


سلامت نیوز: دبیر انجمن روانپزشکان با تاکید بر اینکه عدم درمان به موقع اضطراب و استرس موجب ابتلای فرد به افسردگی می‌شود، هشدار داد که استفاده خودسرانه از آرام‌بخش‌ها موجب کهنه و مزمن شدن بیماری‌های روحی و روانی افراد می‌شود.


عدم مراجعه برخی افراد به روانپزشکان ناشی از ترس از انگ زدن و مهر خوردن به آنهاست، در صورتی که عدم مراجعه به روانپزشکان وعدم درمان به موقع موجب کاهش عملکرد فرد شده و در نهایت اضطراب و استرس وی تبدیل به افسردگی می‌شود و شخص قادر به انجام وظایف خود نخواهد بود.


برخی افراد اقدام به خود درمانی می‌کنند از مسکن‌ها و آرام بخش‌ها بدون تجویز روانپزشک استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود که بیماری آنها مقاوم شود و موجب کهنه و مزمن شدن بیماری آنها می‌شود.»

ماه رمضان

هر کس در ماه رمضان به یتیمی کمک کند خداوند در قیامت به او کمک خواهد کرد.


پیامبر اکرم(ص)

مشورت

هیچ سرمایه ای چون خرد و هیچ نیازمندی ای چون نادانی و هیچ پشتیبانی چون مشورت نیست.


امام علی(ع)

رابطه بیماری های روانی با جسمی

جسم و روان بعنوان دو جنبه از وجود انسان همواره بر یکدیگر تأثیر گذارند و وضعیت یکی از آنها می تواند تعیین کننده وضعیت دیگری باشد .


- بیماریهای جسمی از نظر شیمیایی و فیزیولوژیکی می توانند موجب پدید آمدن اختلالات روانی شوند.  به عنوان مثال بیماریهای مغزی منجر به بروز اختلالات سایکوتیک می شوند .نمونه دیگری از بیماریهای جسمی ، تومورهای مغزی هستند که می توانند منجر به اختلالات کارکرد هوشی ، اختلالات حافظه و اختلالات تکلم و زبان شوند .


-بیماریهای جسمی توانائی ها وقدرت جسمانی و عملکردی فرد را دچار اختلال می کند و بدین طریق برای بیمار وضعیت ناامیدکننده ای را به وجود می آورد که منجر به کاهش اعتماد به نفس و امیدواری در فرد می شود .مثلاً یک بیمار مبتلا به سرطان ، به دلیل علائم ناتوان کننده بیماریش ، ممکن است توان سازگاری با شرایط این بیماری  و امید به زندگی خود را از دست بدهد و دچار افسردگی شدید شود .


3-اختلالات روانی به دلیل کاهش ایمنی بدن ، توان مقابله بدن را در برابر بیماریهای جسمی دچار اختلال می کنند .ر بسیاری از مواقع که دچار استرس می شویم و تعادل روانی ما دستخشوش تغییر می شود خیلی زودتر به سرماخوردگی ، آنفلوانزا و یا بیماریهای عفونی مبتلا می شویم . حتی تحت شرایط استرس زا ، به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و کاهش مقاومت دستگاه گوارش ، فرد مبتلا به هایکوباکتری ( باکتری مولد زخم معده ) می شود . کولیت روده ( سندرم روده تحریک پذیر ) از جمله بیماریهای جسمی است که هیچ علت جسمانی شناخته شده ای ندارد


مشاوره

با سلام خدمت همه دوستان بزودی با کمک یکی از خیرین ودوستان عزیز که دارای مدرک ارشد روانشناسی عمومی هستند وعضوافتخاری انجمن بانوان نیکوکار را پذیرفتند بحث مشاوره بیماران روانی مزمن را راه اندازی خواهیم نمود 

می توانید سوالهای خودتان را بپرسید وجواب بگیرید