بانوان نیکوکارخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی

بانوان نیکوکارخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی

“”بیاید با هم به آینده خود فکر کنیم” اینجا پرازدلهایی است که لذت شادکردنشان رابه شماپیشکش می کنند تلفن تماس:09188619570
بانوان نیکوکارخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی

بانوان نیکوکارخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی

“”بیاید با هم به آینده خود فکر کنیم” اینجا پرازدلهایی است که لذت شادکردنشان رابه شماپیشکش می کنند تلفن تماس:09188619570

بازدید ازخانه دختران وپسران اراک

حمیدرضا الوندمدیرکل دفتر کودک ونوجوان سازمان بهزیستی کشوراز خانه های های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی بازدید نمود.مدیرکل دفتر کودک ونوجوان بهزیستی کشور به همراه ربیعی مدیرکل و همتا معاون اموراجتماعی ازخانه های کودک ونوجوان بازدید نموده و دیداری صمیمانه با فرزندان این خانه هاداشته واز نزدیک با مسائل ،خواسته ها ومشکلات این فرزندان آشنا شدند.در این بازدید، ربیعی در خصوص فعالیت این مراکز ،مسائل و مشکلات مربیان وفرزندان ،مطالبی را ایراد نمود.الوندنیزضمن تقدیر و تشکر از خدمات و فعالیت مدیران و مربیان این مراکز، درخصوص اهمیت وظایف مربیان در قبال مسائل آموزشی و تربیتی فرزندان مطالبی را عنوان و راهکارهایی را در راستای بهبود امور ارائه نمودند.ایشان با اشاره به بهره مندی ازمراکز خانه های کودک و نوجوان از مقطع نونهال تا مراکز آماده سازی ،اهتمام بر فعالیتهای فرهنگی و تربیتی فرزندان را ازاهداف سازمان بهزیستی دانست وتصریح کرد: اقدامات صورت گرفته دراین مراکز میتواند ضمن بروز استعدادهای کودکان ونوجوانان زمینه حضور مثمرثمر آنان را درجامعه فراهم آورد.وی درخاتمه خاطرنشان ساخت :حضور در جمع کودکان بی سرپرست و ایتام از توفیقات حضرت حق می باشدکه ضمن ایجاد رضایت قلبی سبب جلب رضایت پروردگارنیز میگردد .

داستان شب

حامد با اصرار سوار ماشین پدرش شد .هر کاری کردند از ماشین پیاده بشه نشد که نشد. پدر و مادرش فکر میکردند اگه بفهمه بابا بزرگ رو میخوان ببرن خونه سالمندان و اون دیگه نمی تونه پدر بزرگش رو ببینه قیامت به پا میکنه.اما اینطور نشد.خیلی اروم نشست صندلی جلوی ماشین، مثل آدم بزرگها.بابا بزرگ هم مات و مبهوت نشسته بود صندلی عقب و غرق در خیالات خودش بود ، وهر چند حالش خوب نبود از بی احساسی حامد کوپولو تعجب زده
بود ولی به روی خودش نمی آ اشورد.به اولین خیابان که رسیدند حامد رو به باباش کرد وپرسید :بابا اسم این خیابون چیه؟باباش جوابش رو داد.اما حامد ول کن نبود.اسم تمام خیابونها رو دقیق دقیق میپرسد.بلاخره حوصله باباش سر اومد با ناراحتی پرسید:بچه جون اسم این خیابونها رو میخوای چیکار کنی؟به چه دردت میخوره؟حامد با صدای معصومانه اش گفت:بابایی میخوام اسم خیابونها رو خوب خوب یاد بگیرم تا وقتی تو هم مثل بابابزرگ پیر شدی ببرمت اونجا تنها زندگی کنی.دنیا رو سرش خراب شد.نگاهی از آیینه به پدر پیرش کرد، خودش رو اون پشت دید . از همون جا بسرعت دور زد . و برگشت بطرف خونشون.حامد کوچولو اون جلو یواشکی داشت میخندید. برگشت و دستای داغ و تب دار بابابزرگش رو تو دستای کوچیکش محکم فشار داد ،اشک از چشمهای پیرمرد سرازیر بود .

اهداف موسسه:

انجمن آلزایمر استان مرکزی (خیریه امام رضا ع) از بهمن 88  با هدف حمایت از سالمندان  مبتلا به آلزایمر و آموزش خانواده‌های آنان  و ساماندهی امور بیماران روانی مزمن (مرکزجامع درمان وتوانبخشی بیماران روانی مزمن طلوع) در زمینه‌های درمان، آموزش، ارتقای سطح بهداشت روانی اجتماعی، استقلال و خودکفایی آنان و فعالیت در زمینه درمان‌، آموزش و توانبخشی بیماران روانی مزمن  و مرکز کار آفرینی بانوان رضوی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار وبدسرپرست وایجاد مرکزکارآفرینی وکسب در آمد واداره امورات زندگی آنها  و موسسه خیریه  امام رضا (ع) با گرفتن دومجوز خانه پسرانثامن وخانه دختران رضوان ازوافتتاح دفترامداد درخیابان ملک برای رسیدگی به 60نفر بچه های بی سرپرست با هدف یاری رسانی به فرزندان بی سرپرست وبدسرپرست ، یتیم بی بضاعت شکل گرفته است. هدف این موسسه تامین مایحتاج اولیه کودکان بی سرپرست و یتیمی است که دراثراتفاقاتی نظیر تصادفات زلزله، بیماری و.... نان آور خانواده شان را از دست داده و در حال حاضر منبعی مالی برای گذران زندگی ندارند. ضمنا درتیرماه سال91 هم با گرفتن اولین مرکز تخصصی آلزایمر در ایران وباز سازی 300میلییون ریالی آسایشگاهی برای بیماران آلزایمری درخدمت سالمندان آلزایمری هستیم و موسسه خیریه امام رضا (ع) با کمک افراد داوطلبی که به اهداف این موسسه اعتقاد دارند اداره می گردد. 


موسسه خیریه امام رضا (ع) استان مرکزی متعلق به همه بوده و ازهمه نیک اندیشان درخواست می کنیم مارا در اداره این خیریه یاری نمایند



ادامه مطلب ...

عید قربان مبارک

نیکوکاران  و خیرین محترم 

خداوند متعال با فراخوان مردم به حج با آن سفر عظیم روحانی و بلندین معراج انسانی و گذرا مهلکه ها و معرکه ها خلقت و نبرد با ابلیس و فتح سرمنزل عشق به جایی می رسد و آن هنگام ذبح چهار پایی که روزی ما بوده  تا فقیران درمانده را اطعام گردانیم ، با استعانت از خداوند متعال و تبریک عید ...اکبر و توزیع آن بینمددجویان وبچه های بی سرپرست ،سالمندان ،بیماران روانی مزمن وزنان سرپرست خانوار می باشد حضور و مشارکت شما خیرین محترم آرامش و اطمینان قلبی مستمندان واقعی و حرکت در مسیر رضایت خداوندی خواهد بود . 

کمک های نقدی خود را نیز با واریز به حساب های موسسه خیریه به شرح ذیل مارایاری نمایید:

بانک تجارت   شعبه   مرکزی  اراک         ۱۴۰۰۶۷۰۷۰۲

بانک صادرات شعبه بهشتی اراک   ۰۲۰۷۸۰۷۲۱۲۰۰۱

بانک ملی  شعبه    مرکزی   اراک   ۰۲۰۵۶۰۴۲۲۵۰۰۷

بانک  ملت   شعبه   مرکزی  اراک          ۱۸۸۴۹۴۰۵۱۱

بانک صادرات شعبه شهیدبهشتی اراک ۰۳۳۳۰۳۶۴۶۴۰۰۷ ویژه ایتام


انجمن آلزایمراستان مرکزی

خیریه امام رضا(ع)

حامی بیماران آلزایمری وبیماران روانی مزمن -فرزندان بی سرپرست پسر ودختر وزنان سرپرست خانواردر استان مرکزی